GODIVA en Margaux Baert vieren de liefde met een limited edition Valentijnsballotin

In een liefdevolle ode aan het ambacht van de chocolade- en papierkunst onthult GODIVA een unieke samenwerking met de Brusselse paper artist Margaux Baert. Ter gelegenheid van Valentijn bundelen deze twee Belgische meesters in hun vak hun krachten om een romantische limited edition ballotin te creëren die niet alleen menig smaakpapillen zal bekoren, maar ook een tastbare viering van de liefde zal zijn.

Een zoet spektakel

Elk jaar verrast GODIVA chocoladeliefhebbers met unieke edities van hun iconische ballotins, gevuld met klassieke pralines. Dit jaar is geen uitzondering, want GODIVA heeft de handen in elkaar geslagen met paper artist en craft designer Margaux Baert, die reeds o.a. het Belgische modehuis Natan, het Italiaanse designermerk Prada en de Japanse kledingketen Uniqlo wist te charmeren met haar designs. Haar papieren creaties, die zowel betoverend als delicaat zijn, brengen een gevoel van poëzie en dromerigheid met zich mee.

"Mijn werk gaat verder dan papier en decor", zegt Margaux. "Ik wil een sfeer oproepen, een ontdekkingsreis beloven, een teken van dromerige poëzie symboliseren. Het is mijn manier om mensen een magische ervaring te geven, een onvergetelijke herinnering."

Voor deze samenwerking liet Margaux zich inspireren door de GODIVA-pralines zelf, die een vleugje passie, durf, generositeit en lef uitstralen - waarden die perfect passen bij het karakter van Lady GODIVA. Het eindresultaat is de ‘Lady GODIVA’-bloem, een gedurfde geometrische papieren creatie die de bovenkant van de ballotins siert en de verfijning van GODIVA-chocolade belichaamt. Op die manier vertegenwoordigen de ballotins meer dan zomaar een geschenk, het zijn unieke kunstwerken die het hart van elke fijnproever zullen veroveren.

In deze limited edition ballotin vind je een smaakvolle variatie van 16 pralines, met als kroonjuweel de Margaux-praline. Speciaal ontworpen voor deze Valentijnsballotin is de Margaux-praline een unieke creatie die liefde en verfijning symboliseert. Net zoals Margaux Baert’s designs, is deze praline een harmonieuze blend van intensiteit en fijngevoeligheid. De robuste toetsen van geroosterde pistachenoten symboliseren de gedrevenheid van haar ambacht. Terwijl de zijdezachte omhulling in chocolade de elegante toets is waarmee ze elk meesterwerk stijlvol creëert. De finishing touch van kleurrijke en delicate decoratie weerspiegelt de precisie en elegantie van Margaux Baert's papieren creaties. Vakmanshap alom!

Een Valentijns-statement in Brussel

Margaux Baert heeft niet alleen haar artistieke stempel gedrukt op de ballotin, maar ook op de etalage van de GODIVA-boutique in Brussel, gevestigd op de Grote Markt. Hier heeft ze een sfeervolle droomwereld gecreëerd waar haar papieren bloemencreaties samensmelten met het rijke erfgoed van GODIVA en zo de perfecte achtergrond vormen voor de heerlijke zoetigheden die binnenin te vinden zijn.

Kom tot 14 februari langs in de GODIVA-boutique in Brussel om dit visuele spektakel te bewonderen en verras je geliefde(n) met een limited edition Valentijnsballotin.

De Valentijnsballotin Margaux Baert X Godiva is verkrijgbaar voor €24,50 in de GODIVA flagship boutique.

Over GODIVA - Sinds haar oprichting in 1926 door de Belgische Meester Chocolatier Pierre Draps, is GODIVA Chocolatier uitgegroeid tot de wereldleider in premium chocolade. Met een gevestigde aanwezigheid in meer dan 100 markten wereldwijd, blijft GODIVA groeien en vernieuwen, niet alleen als bron van elegante geschenken, maar ook in de wereld van consumentenverpakte producten en online verkoop. Terwijl GODIVA de belofte om "mensen te verwonderen met een prachtige wereld" waarmaakt, kunnen klanten GODIVA vinden bij detailhandelaren, in supermarkten, online, en in sommige markten ook in boetieks en cafés. Bijna 100 jaar na haar oprichting, eert GODIVA nog steeds haar Belgische roots, zodat elke GODIVA-praline synoniem blijft voor ongeëvenaarde kwaliteit, Belgisch vakmanschap en de beste ingrediënten. Het geheim achter de heerlijke GODIVA-pralines blijft, zoals altijd, diep geworteld in haar authentieke Belgische afkomst.

Over Margaux Baert - De Belgische paper artist en craft designer Margaux Baert ontwikkelde een passie voor verschillende papiertechnieken tijdens haar studies aan ENSAV La Cambre, van papieren verenmaskers tot grote etalage-installaties. Na haar afstuderen werkte ze als freelance Art Director voor diverse klanten in de meubel- en mode-industrie, terwijl ze haar liefde voor papierkunst verder ontplooide. In 2020 richtte Margaux haar eigen paper art studio op in Elsene, waar haar creatieve visie tot leven komt in de vorm van prachtige papieren kunstwerken.

Beeldmateriaal in hoge resolutie kan je downloaden in de GODIVA newsroom.

Voor meer informatie, contacteer:

Francine De Caluwe

oona agency Antwerp